Slováci milujú výdajné boxy. Chceli by ich ešte viac
Výdajné boxy sa stali neodmysliteľnou súčasťou života Slovákov. Až 86 % zákazníkov e-shopov ich využíva aspoň príležitostne a 84 % ľudí vníma boxy ako prínos, či už z hľadiska pohodlia, bezpečnosti alebo udržateľnosti. Vyplýva to z aktuálneho reprezentatívneho prieskumu spoločnosti ResSOLUTION Group, ktorý vypracovala pre doručovaciu spoločnosť Packeta na Slovensku.
Slováci chcú mať výdajné boxy vo svojej obci
Z prieskumu tiež vyplýva, že takmer polovici ľudí (48 %), ktorí vo svojej obci ešte výdajný box nemajú, to prekáža. Výdajné boxy totiž zákazníkom ponúkajú väčšiu slobodu a flexibilitu ako bežné kamenné výdajné miesta, keďže umožňujú vyzdvihnúť zásielku kedykoľvek počas dňa, 7 dní v týždni, bez čakania v rade a často len pár krokov od domu či práce.
Slováci si s výdajnými boxmi najčastejšie spájajú Packetu, ktorú ako prvú značku v tejto kategórii spontánne uviedlo až 64 % respondentov. Packeta je zároveň lídrom na trhu, keď na Slovensku prevádzkuje viac ako 2 500 Z-BOXov, pričom do konca roka plánuje zvýšiť ich kapacitu až na 210-tisíc schránok.
Slovensko má pri boxoch rezervy
Napriek rastúcemu dopytu po doručovacích boxoch má Slovensko v porovnaní s okolitými krajinami stále rezervy. U nás pripadá len 17 výdajných boxov na 10-tisíc obyvateľov, zatiaľ čo v Poľsku je to 39 a v Česku 33. Viac ako dvaja z troch (72%) sa vyjadrili, že by im prekážalo, ak by stratili prístup k doručovaciemu boxu v mieste bydliska, zároveň s obmedzením boxov by súhlasilo iba 21% respondentov. Zároveň by väčšina ľudí chcela mať box maximálne do 5 až 10 minút pešej či dojazdovej vzdialenosti.
„Teší nás, že si ľudia Z-BOXy obľúbili. Tento rok sme rozšírili ich kapacitu až o 40% a postavili stovky nových boxov po celom Slovensku. Našou ambíciou je, aby mal každý zákazník svoj Z-BOX doslova na dosah ruky,“ hovorí Beata Altansukh, Managing Directorka spoločnosti Packeta Slovakia. „Výdajné boxy sa stali novým štandardom v doručovaní zásielok pre zákazníkov, e-shopy aj mestá a ich popularita neustále rastie.“
Podobné články
Elektrifikovaný bestseller je tu: novú elektrickú GLC si už môžete objednať
Už šiesty rok po sebe získava Samsung piate miesto medzi globálnymi značkami
PPDS uvádza televízory Philips MediaSuite pre hotely